|
|
Dagligvaruleverantörernas Förbund - DLF - är en branschorganisation i vilken i stort sett samtliga (fler än 200) leverantörer till de stora butikskedjorna i Sverige är medlemmar och intressenter. I slutet av 80-talet började DLF att växa, man bildade Delfi Marknadsservice (särskilda utredningar och undersökningar), Kuponginlösen började skjuta fart, och branschfrågorna blev alltmer komplicerade. Det som en av medarbetarna tidigare kunnat sköta som en bisyssla, nämligen IT-chefsjobbet, krävde alltmer tid och resurser. I samband med att man beslöt att byta redovisningssystem och samtidigt uppgradera sina gamla IBM S/36 till något nytt, fick Leif frågan om han ville ta över IT-chefsjobbet "på deltid", vilket han gärna gjorde. Leif ledde en utvärdering av lämpliga Redovisningssystem, och hittade ett som dels fungerade för IBM S/38, och som också skulle fungera för den nya "IBM Silver Lake" som var i antågande. Systemet installerades och allt fungerade som det skulle. I Leifs uppdrag låg också att rekrytera en efterträdare, vilket gjordes, och han är fortfarande kvar på DLF. |